اموزش تهیه انواع دسر

کیک بستنی ویژه

1396/5/25 10:34
نویسنده : مهسا
12 بازدید
اشتراک گذاری

کیک بستنی ویژه 

 

زمان آماده سازی
۴۰ دقیقه
زمان پختن
۳۰ دقیقه
ملیت
 
مناسب برای
۱۲ نفر
۹۰ گرم
کره
۹۰ گرم
شکر قهوه ای
۱ عدد
تخم مرغ
۳۰ گرم
بادام
۶۰ گرم
آرد
۱ نوک انگشت
نمک
۱ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو
۱/۴ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر
۳۰ گرم
شکلات تلخ
۵۰ میلی لیتر
شیر
یک و نیم لیتر
بستنی

 

,[categoriy]

 کیک بستنی ویژه


برای تهیه این کیک بستنی از ۲ یا ۳ بستنی با طعم مورد نظرتان استفاده کنید. ما از بستنی با طعم های توت فرنگی، وانیلی و پسته استفاده کردیم. در پایان وقتی آن را برش می دهید تمامی این لایه ها خود را تلاش می کنند.

نکاتی در رابطه با تهیه ی کیک بستنی ویژه :

۱- به کره اضافی برای چرب کردن قالب نیاز دارید.
۲- بادام را در غذا ساز بریزید و آن را بزنید تا کامل پودر شود.
۳- از شکلات تلخ ۷۰ درصد استفاده کنید. شکلات را ریز خرد کنید.
۴- از ۲ یا ۳ نوع بستنی متفاوت و با طعم های دلخواهتان استفاده کنید.
۵- کیک بستنی باید حداقل به مدت ۲ ساعت در فریزر استراحت کرده و خودش را بگیرد.

  1. فر را با حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم کنید. کف قالبی با قطر 16 سانتی متری و ارتفاع 18 سانتی متر را چرب کنید (می توانید کیک را در قالب گرد دیگری با قطر 16 سانتی متر بپزید).
  2. برای تهیه کیک، کره (به دمای محیط) و شکر را با همزن برقی بزنید تا خامه ای و کمرنگ شود. تخم مرغ و سپس پودر بادام را اضافه کنید.
  3. در ظرفی دیگر آرد، نمک، پودر کاکائو و بیکینگ پودر را با هم ترکیب کنید و به ترکیب کره اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید.
  4. شکلات را برای چند ثانیه در مایکروویو و یا به روش بن ماری آب کنید. سایر مواد را به همراه شیر به شکلات اضافه کرده و خوب با هم ترکیب کنید تا یکدست شوند.
  5. خمیر را در قالب ریخته و برای 25 تا 30 دقیقه و تا زمانیکه خلال دندانی که در وسطخمیر فرو بردید و بیرون آوردید، تمیز باشد، بپزید.
  6. کیک را از فر خارج کنید و بگذارید برای 5 دقیقه خنک شود، سپس آن را از قالب خارج کرده و بر روی توری قرار دهید تا کاملا خنک شود.
  7. بستنی های خود را از فریزر خارج کنید تا کمی نرم شوند. 2 عدد کاغذ روغنی را به حالت به علاوه روی هم بگذارید و با آن ها داخل قالب را بپوشانید.
  8. کیک را از وسط به صورت افقی نصف کنید و یکی از آن ها را کف قالب قرار دهید. از یکی از طعم های بستنی به پهنای تقریبا 5 سانتی متر روی کیک قرار دهید و این کار را با 2 طعم دیگر بستنی تکرار کنید.
  9. نیمه ی دیگر کیک را روی بستنی ها قرار داده و کمی فشار دهید. لبه های کاغذ روغنی را روی کیک برگردانید. کیک را حداقل برای 2 ساعت تا خودش را بگیرد در فریزر قرار دهید.
  10. برای سرو، کاغذ روغنی را از روی کیک باز کنید و کیک را در ظرف مورد نظر برگردانید و سپس تمامی کاغذ روغنی را از روی کیک جدا کنید. اجازه دهید تا کیک برای حدود 5 دقیقه کمی نرو شود و سپس آن را با چاقوی گرم برش دهید.
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)